Općina Čavle logo

Kulturno-povijesna i turistička valorizacija kaštela Grobnik

Poslovni partner

Poslovni partner projekta je Općina Čavle, smještena na Grobničkom polju i u središtu područja kojim je povijesno dominirao kaštel Grobnik.  Čavle se pokušavaju etablirati kao destinacija koja je pogodna za uživanje u prirodi, auto-moto sportu, padobranstvu i zmajarenju i bicikliranju te koristi svoju blizinu ljetnih destinacija kao komparativnu prednost pri organizaciji smještaja za turiste. Kaštel Grobnik je jedan od kulturnih sadržaja dostupnih svim turistima.

Kaštelom upravlja udruga u kulturi: “Katedra Čakavskog sabora Grobnišćine” koja u Kaštelu vodi galeriju, zavičajni muzej, interpretacijski i multimedijalni centar te ima svoje prostorije i urede. Zbog svoje važnosti za kulturu u općini Čavle, Katedra je ujedno i korisnik općinskog proračuna. U udruzi su zaposlene 2 osobe na puno radno vrijeme. Katedra sve prihode usmjerava na istraživanje i prenošenje baštine Grobnika i kulturna događanja koja organizira tijekom cijele godine. Katedra iznajmljuje prostore za različite manifestacije.

Vizija

Katedre Čakavskog sabora Grobnišćine glasi: “Nadahnuti ljudi kroz vrijeme obogaćuju prostor u kojem žive”. Na temelju vizije, definirana je i misija: “Katedra Čakavskog sabora Grobnišćine promiče, štiti i istražuje baštinu, govor i kulturni identitet. Suvremenim umjetničkim stvaralaštvom povezuje prošlost i budućnost.”

Trenutna pozicija KČSG

Na lokalnoj razini, Katedra ima status najbliži ustanovi u kulturi, budući da je od svog osnutka pokretač i realizator gotovo svih kulturnih događanja u općini. U dosadašnjem radu može se podičiti zaslugama za proglašenje nematerijalnim kulturnim dobrom grobničke čakavštine, organizacijom više od 20 međunarodnih likovnih kolonija, organizacijom međunarodnih izložbi, više od 20 godina rada s mladima, organizacijom glazbenog festivala “Grobnička skala”, brojnim dramskim, plesnim i glazbenim produkcijama itd.

Katedrom upravlja tijelo – predsjedništvo koje čini 9 članova udruge, a vodi ih predsjednica. Svi su članovi predsjedništva na volonterskoj bazi. Sastaju se jednom mjesečno i odlučuju o ključnim stvarima za funkcioniranje Katedre.

Preuzimanjem Kaštela, Katedra je prihvatila i turistički aspekt zdanja, pa upravlja i interpretacijskim i multimedijalnim centrom koji su nastali kao povijesno-turistički projekti (“Putovima Frankopana” i “Povežimo se baštinom”). Djelatnici Katedre rade interpretacijske šetnje za posjetitelje u Kaštelu, prema predlošku Interpret Europe, čiji su članovi. Multimedijalni dio obuhvaća razgled Kaštela uz pomoć tableta koji opisuju prošlost i sadašnjost Kaštela, općine i lokalnih običaja.

Zaposlenici Katedre imaju sljedeće radne zadatke:

  • administracija udruge
  • smišljanje, provedba i osiguravanje izvora financiranja projekata (natječaji, sponzori)
  • najam prostora – ugovaranje, priprema, čišćenje
  • interpretacijsko vođenje, ugovaranje, naplata
  • koordiniranje projekata koje inicijalno vode drugi dionici (uglavnom članovi)
  • ugovaranje, koordinacija i prisustvo na manifestacijama, radionicama i sl. u režiji partnerskih udruga
  • promocija putem društvenih mreža, e-maila i web stranice. Dizajn i održavanje mrežnih stranica, dizajn letaka, deplijana i plakata, pripremanje i slanje materijala za medije, snimanje i obrada audio i video materijala i objava na YT kanalu…
  • sudjelovanje u medijskim prilozima
  • niz drugih jednostavnih zadataka: koordinacija radova, čišćenje, komunalni radovi, nošenje stolica i stolova, slaganje pozornice itd.

Izazovi i konkurencija

Ostala potencijalna ograničenja s kojima se suočavamo iziskuju dodatno promišljanje i alternativna rješenja. Glavni izazovi su:

  • pomanjkanje vremena
  • mali broj grupnih posjeta
  • nedostatak ugostiteljskog dijela ponude
  • udaljenost od centra Čavala
  • percepcija lokalne zajednice
  • nepostojanje strategije upravljanja i dugoročni plan rada Kaštela s jasno određenim pravima i obavezama koji proizlaze iz plana.
  • nedostatak izvora financiranja
  • nedostatak dovoljno atraktivnog sadržaja

Konkurencija: nema je, zbog specifičnosti djelatnosti.

Turisti: njihovo je vrijeme ograničeno. Nedovoljno su informirani o sadržajima koji su dostupni izvan turističkih središta. Teže ju je postići, budući da hotelski kompleksi ne promoviraju sadržaj od kojeg nemaju direktnu financijsku korist. Rijetke turističke agencije organiziraju izlete koji bi obuhvatili kaštele i dvorce.

Naziv i tema poslovnog slučaja

Kulturno-povijesna i turistička valorizacija Kaštela Grobnik

Moguće je dodatno razviti komercijalni aspekt Kaštela uz postojeće, ali i nove sadržaje koji bi bili primamljivi potencijalnim posjetiteljima. Ti sadržaji bi trebali pomoći u razvoju KULTURNOG, BAŠTINSKOG I TURISTIČKOG potencijala.

Konkretno, kako povećati broj ljudi koji dolaze u Kaštel, imajući u vidu sva ograničenja, uz napomenu kako trenutni nedostatak osoblja nije parametar koji ograničava. Za dobar projekt ili ideju može se razmišljati o proširenju broja ljudi potrebnih za realizaciju.

Uobičajena mjesečna bruto plaća na poziciji turističkog informatora / interpretacijskog vodiča i slično je 2450,00 € po osobi.

Potreban je prijedlog kako s postojećim i novim sadržajima postići bolju posjećenost i veću zaradu Kaštela. Potrebno je predložiti financijski isplative NOVE sadržaje koji bi mogli pomoći u postizanju ovog cilja. Zapošljavanje osoba ne predstavlja problem, ako se te osobe mogu financirati svojim radom.

Prijedlozi za marketinške akcije također su dobrodošli, uz uvjet da se u konačnici isplate.

Predložiti alternativne načine kako doprijeti do ciljane publike (posjetitelja).

Povećati broj komercijalnih posjetitelja Kaštelu.

Ciljevi poslovnog slučaja

Financijski i ljudski resursi su ograničeni na način da ne postoji budžet za akciju koja ne donosi rezultate, pa je rješenje potrebno postaviti srednjeročno. Povećanje broja posjetitelja svakako uključuje samo konzumente sadržaja od kojih možemo računati na prihode.

Očekivani rezultati:

  • povećanje broja prodanih ulaznica
  • stvaranje komercijalne klime za otvaranje trgovine suvenirima
  • povećanje broja organiziranih grupa koje dolaze na interpretacijsku šetnju – vođenje u Kaštelu
  • stvaranje preduvjeta za ugostiteljsku ponudu

STRATEŠKI PLAN KATEDRE

WEB STRANICA

Realizator 2024. prezentacija – Općina Čavle