Povećanje vidljivosti poduzetničkog inkubatora KASPI

Kastav je grad čije je središte okruženo srednjovjekovnim zidinama. Grad je okrenut prema Kvarneru, a tijekom povijesti bio je gospodarsko i kulturno središte Kastavštine, koja se proteže od Učke do Rječine. Kastav danas ima oko 11.000 stanovnika, bogatu kulturnu i prirodnu baštinu, vibrantnu kulturno-umjetničku scenu, razvijeno poduzetništvo, izdašne socijalne programe i visoki komunalni standard. Gradska uprava Grada Kastva trenutno provodi niz projekata u područjima digitalne i zelene tranzicije, uređenja kulturne baštine, izgradnje komunalne i zelene infrastrukture, i proširenja kvalitete socijalnih usluga.

U Kastvu posluje oko 500 tvrtki, a također ima i oko 250 obrtnika. Gradska uprava provodi različite programe potpore i financijske poticaje, uglavnom za kupnju strojeva i opreme, te digitalizaciju poslovanja. Sufinanciraju se kamatne stope za poslovne kredite, posebno za mlade poduzetnike i žene. Konačno, započet je i razvoj industrijske zone gdje neke od većih tvrtki u Kastvu imaju svoje sjedište. Grad Kastav bio je prvi grad u regiji koji je usvojio Strategiju razvoja pametnog grada, 2017. godine. Slijedeći ovu strategiju, implementirano je niz projekata u područjima digitalne i zelene tranzicije, te se trenutno provode i pripremaju novi projekti koji će se financirati putem različitih fondova Europske unije. U sklopu tranzicije nedavno je otvoren inoLAB, novi inovacijski laboratorij, gdje učenici i studenti rade s mentorima na novoj opremi, učeći kako raditi s novim tehnologijama i razvijati inovacije, s nadom da će neke od njih imati investicijski i komercijalni potencijal.

Također je pokrenut i poduzetnički inkubator KASPI, u kojem je trenutno 3. generacija polaznika. Riječ je o inkubatoru namijenjenom start-up tvrtkama, mladim poduzetnicima i freelancerima, koji primarno rade u digitalnom i zelenom području, te kulturnim i kreativnim industrijama. Program inkubacije provodi Grad Kastav u partnerstvu s tvrtkom Ericsson Nikola Tesla, Erste bankom, Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak, Hrvatskim zavodom za zapošljavanje i Ekonomskim fakultetom u Rijeci. Osim programa inkubacije, KASPI organizira razna događanja za poduzetnike i javnost, kao što su primjerice hackathoni ili manifestacija Kastav Smart City. Dodatno, poduzetnici i građani mogu unajmiti prostore KASPI-ja, što uključuje coworking prostor, konferencijsku dvoranu i uredski prostor.

Unatoč naporima, vidljivost KASPI-ja je slaba, što rezultira premalim interesom za sudjelovanje u inkubacijskom programu i drugim programskim aktivnostima, kao i nedovoljno iskorištenom prostoru KASPI-ja u smislu iznajmljivanja.

Projektni zadatak uključuje osmišljavanje koncepta i razradu komunikacijske strategije poduzetničkog inkubatora KASPI, s ciljem povećanja interesa za sudjelovanjem u inkubacijskom programu i drugim programskim aktivnostima, odnosno kako bi se povećalo korištenje prostora KASPI-ja u smislu iznajmljivanja. Izrada strategije mora se temeljiti na stvarnim podacima dobivenim istraživanjem tržišta, kao i sadržavati konkretne prijedloge mjera kojima se mogu postići zadani ciljevi, odnosno jasne opise ciljnih skupina, metoda i sadržaja kojima se KASPI može služiti u komunikaciji s ciljnim skupinama i s javnošću. Godišnji proračun koji KASPI može izdvojiti za provedbu spomenutih mjera iznosi 5.000,00 EUR.

Realizator 2023. prezentacija – Grad Kastav